VIDEOLOOD

ELVA ENICS LOODAB SAADA LÄTI TÖÖJÕULE ERILOA

Eriolukord on seadnud keerulisse seisu mitmed Lõuna – Eesti ettevõtted, kus kasutatakse Lätist pärit tööjõudu. Pole erand Elvagi. Linna suurim tööandja on elektroonika komponente töötav AS Enics Eesti, kus töötab üle 800 inimese.

Enics Eesti AS-i juhatuse liige Andres Kase tõdes, et praegune olukord on mõneti keeruline. Valga-Valka ja sealsed piiriäärsed vallad said valitsuselt eriloa Lätist pärit tööjõu kasutamiseks. Ennekõike puudutab see Maks ja Mooritsa lihatööstust. „Elvasse käib tööle umbes 40 Läti kodanikku. Varasemalt sõitsid nad igapäevaselt Elva ja kodu vahet. Eriolukord tõmbas sellele kriipsu peale.

Esitasime valitsusele taotluse, et meiegi saaksime eriloa.” Siiani pole Kase kinnitusel nad on pealinnast vastust saanud. Rahustuseks öeldakse, et teemaga tegeldakse. Enics loodab saada loa esialgu väiksemale grupile Lätist pärit töötajatele. „Me ise majutame nad oma kulu ja kirjadega hotelli ja majutusasutus saab praegusel raskel ajal juurde kliente. Lätist tööle käijad saaksid sellisel juhul siia tulla pikemaks ajaks ega pea pidevalt kodu vahet sõitma. Ei teki pidevat pendelrännet,” kommenteeris Kase.

Firma tegevjuhi sõnul liiguksid inimesed sellisel juhul mööda fikseeritud trajektoori ja asjad oleksid kontrolli all. „Miks on Lätist tulija ohtlikum kui Tartust, Võrust või Tõrvast tööle käija. Meil on väga pika staažiga Läti töötajad ja kahju oleks neid bürokraatia tõttu kaotada.”

Valitsus otsustas jätta käiku laevaliikluse Tallinna-Helsingi vahel, et naaberriigis töötavad eestlased saaksid kodus käia. Õigustatult kerkib küsimus, miks ühtedele tehakse erand ja lätlasi kiusatakse. „Suhtleme ametlike kanalitega ja PPA on asjast teadlik. Millegipärast kõik venib. Oleme valmis ise riske maandama. Meil on tööliste veoks oma bussid. Saame vajadusel panna käiku ka lisabussid, et hõrendada võimalikku omavahelist kokkupuudet. Soovime tõesti, et meedia abil jõuab meie sõnum otsustajateni,” rääkis Andres Kase.

Viimase kahe kuu jooksul oli firmale olnud tõsine väljakutse Hiina ja sealt komponentide kättesaamine. Andres Kase kinnitusel saadi enne eriolukorra kehtestamist Euroopa riikides tarnetega rahuldavalt hakkama.” Suuremad kahjud oleme suutnud ära hoida. Nüüd kui Hiina vabaneb ja sealt hakkavad materjalid liikuma, tekib uus probleem. Piirid ei tööta, seal valitsevad pikad järjekorrad, kaubad ei liigu normaalselt. Kannatab varustamine ja logistika. See muudab tootmise mõistagi keeruliseks.” Enicsi tegevjuhi sõnul mõjutab üldine elukäik siiski ettevõtet ent tuleviku osas ollakse optimistid.

Näita rohkem

Seotud artiklid

KOMMENTAARIUM

Back to top button