ELVA OTSIB JUBA JÄLLE TUNNUSLAUSET
Hoidke alt, „Tule ja naudi!“, “Hoiame üksteist!” ja „On koht kus olla ja tulla“ – juba on Elvasse saabumas uus tunnuslause, uued värvid ja uus logo. Ehkki Elval on selja taga juba kaks tunnuslausete otsimise konkurssi pluss metsapealinna tunnuslause konkurss, on vallavõim koos sihtasutusega Elva Sport ja Kultuur asunud taaskord tunnuslause ja ka logo otsingule. Nende esitamise tähtaeg on täna. Konkurss paistab silma lühikeste tähtaegade poolest, sest esmalt kuulutati konkursikutse välja 22. jaanuaril, soovides pakkumusi 31. jaanuariks. Seejärel aga pikendati tähtaega 7. veebruarini. Vallavõim ise kinnitab, et „ülesanne on laiem“ ja seekord ei otsita mitte tunnuslauset Elva linnale või vallale, vaid Elva turismipiirkonnale.
„Pakkumiskutse eesmärgiks on leida partner, et töötada välja Elva valla kui turismisihtkoha bränd ja muud Elva kui turismisihtkoha kuvandi loomiseks vajalikud tööriistad koostöös piirkonna turismiettevõtjate ja Elva vallavalitsusega,“ teatab koduleht. „Märksõnad, mis võiksid iseloomustada loodavat brändi: ehtsus, lihtsus, puhtus, värskus. Brändi all peame silmas meile kui sihtkohale iseloomuliku tervikliku kuvandi loomist, mille abil sihtkohta edaspidi turundada.“
Konkursikuulutuses on kolm peamist ülesannet:
- Elva valla kui turismisihtkoha põhisõnumite väljatöötamine (üks põhisõnum/tunnuslause)
- Elva valla kui turismisihtkoha kuvandi loomine läbi erinevate lugude jutustamise (isikliku kogemuse loomine, individuaalsem lähenemine). Erinevad lood peaksid lähtuma ja olema suunatud meie peamistele sihtrühmadele (lastega pered, loodusturismi huvilised, aktiivse ja sportliku eluviisi ja puhkuse nautijad; igas vanuses kultuurihuvilised).
- Elva turismisihtkoha kui brändi CVI loomine (logo; värvipalett; tüpograafiad, pildikeel; illustratsioonid; layout)
Päris tänavalt sisse astujad konkursile oodatud pole, teostatud peab olema vähemalt neli lepingut ja seda kolme viimase aasta vältel. Lisaks seniste lepingute esitamisele ja kontseptsioonide esitamisele tuleks selle nädala aja jooksul toota ka 90-sekundiline promovideo, kus oma pakkumist tutvustakse ja selgitatakse, miks just see on parim.
Tunnuslausete otsimise saaga algas Elvas 1999. aastal, mil arvati, et parim tunnuslause on „Tule ja naudi!“ Uuele katsele mindi 2008. aastal, kui rahvahääletusel valiti tunnuslauseks õigekirjaliselt mitmeti vigane ja täiesti komavaba „Elva – on koht kus olla ja tulla“. Pärast pisukest arupidamist jõudis tunnuslause valiku komisjon järeldusele siiski, et hoopis parem tunnuslause oleks „Hoiame üksteist!“ ja jäigi sellele kindlaks. Keerukast valikuprotsessist kirjutas Tartu Postimehes Martin Pau toona loo „Elva – põrutasin peaga pedajasse!“
Uus tunnuslause otsimise puhang puhkes 2012. aastal, metsapealinna konkursi eel. Siis valiti metsapealinnaks oleku ajaks, 2013. aastaks tunnuslauseks „Linn, mis puhkab metsas!“ Veidi rahumeelsem on olnud logo-otsing, mis nüüd samuti turismipiirkonna tarbeks käima läinud. Pikalt männi kujutisega leppinud Elva siirdus 2019. aastal üle veidi Taaveti tähte meenutavale kolmjalgade kujutisele.