UUDISED

KOROONA EI TAKISTA: NÕO LIHATÖÖSTUSE KÄIVE KASVAS ENAM KUI VIIS PROTSENTI

Vaatamata keerukatele aegadele majanduses kasvas AS-i Nõo Lihatööstus käive tänavu esimese poolaastaga mullusega võrreldes 5,4 protsenti, ulatudes ligi 17 miljoni euroni. Ahjuliha langeb, sardellid ja vorst on aga võidumehed.

Käibest ligi 85 protsenti teenis ettevõte Eestis, eksport moodustas müügist 15 protsenti. Nõo lihatoodete müügimaht oli esimesel poolaastal üle 4000 tonni.

Nõo Lihatööstuse juhataja Toomas Kruustüki sõnul mõjutas esimese poolaasta majandustulemusi koroonakriis ja hoogsalt alanud grillihooaeg. „Möödunud poolaasta on kindlasti märgiline, sest sattusime ju ootamatult olukorda, kus väljas käimine oli piiratud ja suurem osa elust toimus kodudes – inimestel oli seega rohkem aega ise süüa teha. Kuigi ostuvalikutel sai sageli määravaks hind, püsis lihatoodete tarbimine kokkuvõttes stabiilsena. Suve algust saatis aga ilus ilm, mis omakorda soosis grillimist,” sõnas Kruustük pressiteate vahendusel.

Nõo esimese poolaasta müügist järeldub, et vähenenud on snäkktoodete ja ahjulihade tarbimine, kasvanud aga näiteks suitsuvorstide, keeduvorstide ja sardellide müük.

Grilli-hooaja algus tõi kaasa toorvorstide ja kanaliha tarbimise tõusu. Esimesel poolaastal kasvas toorvorstide tarbimine mullusega võrreldes 35 protsenti. Kanaliha müük tõusis 38 protsenti, sealjuures kanašašlõkkide müük lausa 84 protsenti.

„Kevadel ennustasime, et eestlaste seas võidab enam populaarsust just kanaliha ja nüüd saame kinnitada, et nii on ka läinud. Inimesed eelistavad üha enam tervislikku elustiili ja kanaliha tarbimine näitab selget kasvu,” ütles Kruustük.

Nõo Lihatööstus asutati 1992. aastal, ettevõtte annab tööd ligi 200 inimesele. Nõo Lihatööstuse 2019. aasta käive oli 33,7 miljonit eurot, kasvades aastaga 7,3 protsenti. Müüdud toodangu maht kasvas aastaga 7,63 protsenti, ulatudes 8654 tonnini. 

Näita rohkem

Seotud artiklid

Üks kommentaar

KOMMENTAARIUM

Back to top button