ELVA KUVANDI VÄLJATÖÖTAMISELE KANDIDEERIB KUUS FIRMAT
Eile lõppenud Elva kui turismisihtkoha brändi ja kuvandi väljatöötamise pakkumuskutsele vastasid kuus ettevõtet. Nende pakkumiste vahemik brändikontseptsiooni väljatöötamise eest ulatus 10 000 eurost 27 000 euroni.
Ehkki konkurss mainib Elva turismipiirkonna tunnuslause/sõnumi väljapakkumist ning logo väljatöötamist koos värvitoonidega kahe põhipunktina kolmest, püüab vald osutada siiski, et praegune konkurss erineb varasematest tunnuslause või logotsinguist oma laiahaardelisuse poolest. “Rõhutame veelkord, tegu ei olnud valmis tunnuslause otsimise või logokonkursiga. Pakkumuskutse eesmärk oli leida partner, kellega koos hakkame turismisihtkoha brändi ja kuvandit välja töötama kaasates ka piirkonna turismiettevõtjaid,” mainib valla kommunikatsioonijuht Merilyn Säde.
Täna toimus pakkumuste esmane läbivaatamine ja arutelu, seega on vallaametnike hinnangul veel vara täpsemat kommentaari anda. Algul oodati pakkumusi nädala jooksul, kuid kokku oli võimalik esitada kaks nädalat ja kaks päeva, info pakkumuskutse osas läks esimest korda välja 22. jaanuaril.
Pakkumus pidi sisaldama tööde teostamise ajakava, ülevaadet tööde teostamise metoodikast, maksumust etappide lõikes, viimase kolme aasta jooksul täidetud olulisemate lepingute nimekirja ja videot, miks on pakkuja parim Elva kui turismisihtkoha brändi loomise tööde teostajaks.
Pakkumused edastati otse 12-le erinevale agentuurile. Nagu pakkumuskutses kirjas, siis hinnatakse pakkumusi väärtuspunktide meetodil: teostamise metoodika kirjeldus ja ajakava (osakaal 40%), pakkumuse kogumaksumus (osakaal 20%), pakkuja varasemalt tehtud tööd (osakaal 30%) ning video (osakaal 10%).
Sihtasutuse Elva Sport ja Kultuur esindajad on maininud, et neile on eeskujuks ja inspiratsiooniks Peipsi Sibulatee ühtne turundus.
Elva on varem valinud tunnuslauset elanikkonna jaoks avatud konkurssidel. 1999. aastal valiti tunnuslauseks “Tule ja naudi!”. 2008. aastal toimus rahvahääletus ja esimese hooga kuulutati võitjaks “Elva – on koht kus tulla ja olla,” kuid see asendati hiljem lausega “Hoiame üksteist!” 2014. aastal käibis metsapealinna tunnuslause “Elva – linn, mis puhkab metsas”. Nii logo- kui vapielemendina on pikalt käibinud mänd, kuid 2018. aastal toimunud valla konkursi käigus valiti valla logoks hoopiski keldi kolmjalgadest koosnev, kuid samas veidi ka Taaveti tähte meenutav sinivalge kujutis. Aastatel 2013-2014 tegeles Elva turundusstrateegiaga, mis keskendus suuresti turismitegevustele, Piret Hallik-Sass.